2017. gada 31. decembris

7 debijas 2017. gadā

Čau, čau!
Katrā gada nogalē ir vēlme atskatīties uz aizvadīto gadu. Sākot ar notikumiem, kas pagriezuši dzīvi kājām gaisā, beidzot ar atziņām, kuras gūtas pēc rūgtām kļūdām. Bet labi jau vien ir, ka ir no kā mācīties. (Vislabāk jau mācīties no citu kļūdām, nevis savām...bet pašam jāapraujas kaut kad ar ir) Tad nu lūk, izdomāju pastāstīt par 7 notikumiem, kādus vēl nekad iepriekš nebiju piedzīvojusi - tā teikt - pirmā reize, pirmā pieredze, debija.

Photo: Matas Petronis
1) Piedalījos EYP
Kas arī mainīja manu dzīvi par vismaz 150 grādiem. (ja ne visiem 180) Īsumā - piedalījos Eiropas Jauniešu parlamenta (EYP) reģionālajās sesijās gan Latvijā, gan Lietuvā. Tas ir 3 dienu ilgs piedzīvojums, kura laikā ir jāizsaka savs viedoklis pēc iespējas vairāk. Tiek risinātas dažādas, ar Eiropu saistītas, problēmas, un šie risinājumi ir jāoponē, veidojot debati, jeb tādu brutālu strīdu. Lieliska iespēja satikt jaunus un līdzīgi domājošus cilvēkus gan no Latvijas, gan citām EU valstīm, veidot kontaktu ar viņiem, izteikt savas domas...un pats galvenais - izkāpt no komforta zonas. 

2) Apmeklēju Baltijas jūras piekrasti Lietuvā
Un, lai cik ļoti man patiktu jūra, es nekad nebiju to redzējusi nekur citur kā Latvijā un Zviedrijā. Toreiz tas bija Lietuvas EYP sesijas laikā Klaipēdā, tādēļ tā reize, kas arī iekrita manā vārda dienā, sirsniņā paliks kā viena no īpašākajām.

3) Ceļoju kopā ar draudzeni
Tieši Valentīndienā, pēc pirmās ZPD aizstāvēšanas, ar draudzenīti izlēmām aizlidot uz Vāciju, kas bija viņas pirmais lidojums un arī manējais...ar draugu(nevis ģimeni). Rezultātā paguvu viņai parādīt Wiesbaden un Frankfurt pilsētas. Tomēr lielākais ieguvums bija tieši kopā pavadītais laiks, jo, uzskatu, ka ārzemju izpēte ir daudz interesantāka un atmiņā paliekoša ar kompanjonu, kā vienam. Ceļojuma "īstais" mērķis bija "ēnu" diena - apskatījām slimnīcu, kurā mamma strādā, redzējām gan sarežģītas operācijas, gan vienkāršu intubāciju.
Publicitātes foto
4) Piedalījos masu skrējienā
Ar sportu regulāri nodarbojos jau 6. gadus, bet nekad nebiju piedalījusies kādā no masu skriešanas pasākumiem. Lai gan man jau 4 gadus, kopš Jelgavā ir viens no "Skrien Latvija" posmiem, bija iespēja ņemt dalību, es to izvēlējos darīt Rīgā - "We run Riga" 5km nakts skrējienā. Pēc tam vēl veicu divus skrējienus - SL Valmieras un Siguldas posmā. Azartā iegāju. Katru skrējienu uzskatu par skriešanas svētkiem, jo vienuviet ir tiik daudz sporta entuziastu dažādos vecumos, kas arī mani mudina skriet ar visu sirdi un dvēseli. 
Photo: Rihards Goldmanis
5) Mācījos tik labi, ka vidējā atzīme virs 8,5 ballēm
Ilgi domāju, vai tas būtu pareizi dalīties ar savām sekmēm, tomēr, varbūt kādu tas iedvesmos. Līdz es nonācu 12. klasē, es ne reizi nebiju centusies mācīties, vienmēr izklaidi nostādīju augstāk par skolu. Atzīmes saņēmu viduvējas - 6,7,8, pa kādam 4 reizēm, bet noteikti, ne tādas, lai varētu lepoties. Tomēr arī nekad nebiju nesekmīga. Tādēl, nodomāju, ka, ja es nedaudz pacenstos, es varētu mācīties izcili. Un ar nelielu centību pildīt mājasdarbus un atkārtot tēmu pirms kontroldarba, es savas sekmes paaugstināju tik augstu, ka debitēju starp izcilniekiem. Man taču tas noderēs iestājoties augstskolā..(un rādot bērniem atestātu)

6) Pierakstīju izdevumus, lai redzētu, cik izmaksāju mēnesī
Negribētos teikt, ka biju īpaši centīga, jo pierakstīju izmaksas vien diviem mēnešiem, taču, vismaz bija ar ko salīdzināt. Īpaši noderīgi tas man ir pirms patstāvīgās dzīves, jo nākamajā mācību gadā plānoju dzīvot kopmītnēs. Es redzu, piemēram, cik naudas atdodu mēnesī kafijas(kas sastāda salīdzinoši lielu skaitli), un, kam es varētu tērēt mazāk - našķiem. Lielisks veids, lai, gan kontrolētu savas izmaksas, gan salīdzinātu atkarībā no sezonas. 

7) Piedalījos filmu nakts maratonā
Es noteikti neesmu tas cilvēku tips, kas spēj skatīties filmas naktī, jo es ātri miegu ciet. Tomēr vienu nakts maratonu es pieveicu - filmu. Lai arī šis ir salīdzinoši niecīgs notikums, divas no filmām, kuras noskatījos, bija šaumenes(man ļooooti nepatīk), tādēļ to vien ir vērts atzīt. Multikino šo nakts maratonu rīko 2x gadā, man ar vienu negulētu nakti pilnībā pietika.. :D

Un, kad es gatavoju sarakstu ar šīm lietām, paralēli domājot, ko varētu uzrakstīt, sapratu, ka visas šīs lietas ir priekš manas attīstības. Katra jaunā lieta, ko pamēģinu ir priekš manas pilnveidošanās, tikai tā es būvēju sevi un pasauli sev apkārt. 
Tādēļ jaunajā gadā novēlu gan Jums, gan arī sev pārvarēt visus šķēršļus, cīnīties līdz galam, meklēt iespējas sevi pilnveidot un izmantot katru sniegto iespēju, kā arī kļūdīties, jo pārāk labi arī nav labi!

Tad jau tiksimies nākamgad,
xoxo, Lienya

3 komentāri: