2015. gada 29. marts

Lienes virtuve: Dzimšanas dienas šokolādes kūka ar ķiršiem

Čau, čau! Lai mierinātu, vai tieši otrādi- satrauktu tēta ziņkārīgo prātu, visu vakaru viņam teicu:'' Es to esmu darījusi, bet ne viena- patstāvīgi!'', es cītīgi šiverējos pa virtuvi. Neslēpšu, bija bail un pat vairākas reizes pārdomāju šo kūkas gatavošanu, bet vadoties pēc teiciena - ''Kas neriskē, tas nevinnē!'', es savām bailēm pārkāpu pāri un uzsāku šo cīņu ar kūku, uz nenoteiktu laiku plkst. 15.50.
Brīdinu, vairāk bildes, kā apraksts, bet apraksts arī ir daudz...

Sākot ar garo sastāvdaļu sarakstu:
biskvītam
8 olas
8 ēk. cukura
8 ēk. miltu
3 ēk. kakao
200g. tumšā šokolāde
1 paciņa cpamā pulvera

krēmam
4 olas
300ml. piena
300g. sviesta
1 paciņa vaniļas cukura
1 glāze cukura
4 ēk. miltu
200g. melnās šokolādes
2 ēk. kako

Saldēti ķirši (400g)
1 glāze cukura
40ml vodkas
2 tējk. kartupeļu cietes
100g sviesta

dekorēšanai
nedaudz sarīvētas šokolādes
pāris ēk. pūdercukurs
kokteiļķirši

Un runājot par izmaksām - ja milti un cukurs ir mājās, tad par pārējo samaksāju € 13.07, tomēr es neiekļāvos budžetā, jo paredzēju ap 10 €... slikti!

 Sākumā beram ķiršus katliņā un pievienojam glāzi cukura, es samaisīju, jo skats man izskatījās baiss un likās, ka viss jau nogājis greizi, bet nebūt nav, kad sāk jau silt, cukurs izkūst(nu to es zināju, bet neiedomājos) :D  Kad ķirši jau sākuši vārīties, intensīvi maisot beram klāt 2 ēk. kartupeļu cietes, uzmanāmies. lai nesaiet kunkuļos! 


Kad uzvārījies, ņemu nost no uguns un atradu lielisku vietu, kur likt padzesēt - uz balkona! Pievienoju 100g. sviesta sagrieztus gabaliņos, lai vieglāk kūst. Kad jau atdzisis līdz remdenam, pievienoju 40ml vodkas. Par šo sastāvdaļu šaubījos, bet man bija palikusi nedaudz pēc kompresēm, nolēmu lietot, palika pāri!

Gatavojam krēmu! Sākumā ūdens peldē izkausēju lielo tāfelīti šokolādes (200g), kad tā izkususi, pievienoju 2 ēk. kakao pulvera, Samaisīju, izskatījās bezgala ķēpīgi, neizskatījās daudzsološi, bet, atkal, viss tomēr bija ok! Pēc kausēšanas, nogriezu karstumu no plīts, bet atstāju karstajā ūdenī, lai nesacietē!
Principā viss tas pats, kas vārītajam krēmam, bet es dikti saputrojos... Liekam uz vidējas uguns karsēties pienu, bet tā, lai nepiedeg, to var just ar ļooti īpatnēju smaržu..
Citā bļodā iesitam 4 olas, pievienojam paciņu ar vaniļas cukuru( vai attiecīgi dažas piles vaniļas esences) un vēl kādu karoti ar cukura. Visu sakuļ gaiši dzeltenā masā,
Pievienoju 4 izsijātas ēdamkarotes miltu un atkal visu sakuļu gaiši dzeltenā masā. Pēc tam, kad piens uzkarsējies, to lēnām pievieno šai olu-miltu masai, Es to darīju paralēli vēl miksējot lēnākajā ātrumā(vai lēnumā). Liekam ūdens peldē lai sabiezē..
Un šī man bija lielākā ķēpa, sāka biezēt no apakšas, man bija panika par to, jo arī regulāri apmaisot, viss biezēja, bet nu tad beigās es sapratu, ka, bļāviens, tas ir vārītais krēms! Visu lieliski izlīdzināju ar blenderēšanu, bet atkal - ķēpa!
Pievienojam iepriekš izkausēto šokolādi un samaisām, bet es blendēju, pašlaik krēms gatavs, es atstāju atdzist, bet pēc tam uzliku pa virsu dvieli un paliku zem radiatora, lai siltumā..
Sākam biskvīta gatavošanu! Atdalām 8 olu dzeltenumus no baltumiem, šeit es atkal notizlojos, jo neesmu to darījusi kādu gadsimtu(precīzāk 3 gadus...) Pievienoju 8 ēk. cukura, un visu sakūlu gaiši dzeltenā masā.

Atdalīju ogas no sīrupa (to mēs pēc tam izmantosim, lai mitrinātu biskvītu), visērtāk to bija darīt ar tādu kausiņu, kuram jau ir caurumi, ar sietiņu tas būtu ķēpīgi! Pievienoju biskvīta masai...

... ar smalcinātāju sasmalcināju atlikušos 200g šokolādes, var arī sarīvēt, bet tas prasīs daudz vairāk laika un spēka. Viss samalās pulverī ar nelieliem šokolādes gabaliņiem. Ņam!
Šokolādi ar pievienojam biskvīta masai un visu sakuļam, sanāca tāda pabieza un nereāli garda šokolādes- ķiršu masa...varēju noēst jau turpat! Šeit jau varam ieslēgt cepeškrāsni uz 200 grādiem!
*nepievēšat uzmanību nekārtībai apkārt*
Sakuļam olu baltumus baltās putās.Ļoti svarīgi ir lai nav klāt olu dzeltenuma, pat mazākais gabaliņš šo procesu var lieliski izjaukt! Tāpēc, kad es atdalīju, katru olu baltumu liku savā krūzītē, un pēc tam pārliecinājos, vai nav iekļuvis dzeltenums.
Uzmanīgi iecilājam olu baltumu pie dzeltenumu biskvīta masas, šeit es maisīšanas procesā, vēlāk atklāju, ka knapi, knapi bļoda man pietika, un tā tāpat man ir lielākā virtuvē... būs jāiegādājas vēl lielāka!
Ar sviestu ierīvēju apaļās cepamformas iekšējās malas un uzliku cepampapīru uz formas pamatnes, nospriegoju formu un apgriezu atlikumus. Lielisks veids kā to izdarīt!
Principā cepeškrāsnij jau vajadzētu būt uzsilušai, lejam biskvīta masu formā un tik uz režģa un iekšā. Bija rakstīts, kūkai jācepjās ap pus stundu, bet man sanācā 45min, Jeb līdz kociņu iespraužot un izņemot, tas iznāk sauss.
Kā jau teicu - šaujam iekšā cepeškrāsnī, biskvīts debešķīģi skaisti uzpūtīsies un tāds cepsies visu laiku. Kad izcepies, liekam atdzesēt, es atkal izvēlējos savu balkonu, mana konstrukcija ir ideāli piemērota tam!
Kad jau izcepies , vai vēl cepās jau uz beigām, sakuļam 300g sviesta, kas turēti istabas temperatūrā ar glāzi cukura. Tas priekš manis bija visgrūtākais, jo man ar rokas mikseri, kuram ir tikai  viena tā karotīte, bija čakarīgi, un arī pie šī mana  virtuve viscaur palika ar cukuru, tas vienkārši aizgāja pa gaisu! Beigās kūlu krūzes tipa bļodā, kas nāca līdz blenderim.

Beidzot pabeigsim krēmu! Sviestu sajaucam kopā ar jau iepriekš izveidoto krēma masu, man sanāca tāda tumši brūna, bet mežonīgi garda un kalorijām pilna ar/ 
Kad jau biskvīts padzisis, apsmērēju augšu ar iepriekš palikušo ķiršu sīrupu, tā garšu es nesapratu, itkā salds, itkā skābs, bet ir labs! Pagaidu, kamēr iesūcās, tikmēr uzkopju virtuvi..
Noņēmu apaļo formu un iemīlējos, jau tagad , biskvīts sanāca simetrisks un skatāms, baudāms... bet nevar!
 Uzmanību! Pirmo reizi griezu biskvītu, bet sanāca, ņemot vērā, ka manā kolekcijā, ja tā to var saukt, atrodas tikai  īsie naži, bet maizes nazis ar ir manā virtuves piederumu wishlist'ā
Vēl bagātīgi  apsmērēju abas sagrieztā biskvīta iekšējās daļas, aiznesu uz balkona, lai kārtīgi ievelkas, smaržoja jau dikti labi!
Un esam jau gandrīz pie finiša! Tā kā man nesanāca taisno sagriezt biskvītu, man vajadzēja līmeņot starpslāni ar krēmu, to sasmērēju bagātīgi, bija taisni!
Un tad jau uzliku virsū arī otru daļu un apsmērēju arī bagātīgi, īsti nesapratu tikai par to balto paliktnīti, tas bija jāliek zem kūkas, kad tā jau gatava? Man nesanāca!  Kūka sver nedaudz vairāk par 2kg (šeit jau ir noņemts šķīvja svars), un ir kalorijām pilna. Pēc tam vēl apkaisīju ar nedaudz sarīvētu šokolādi. Appūtu arī kūkas malas ar to, liku ledusskapī, līdz rītam, kad dekorēju
Šāda izskatījās no ārpuses un iekšpusē. Man labāk garšoja, kad kūka bija pastāvējusi jau otro dienu ledusskapī, jo bija vairāk sulīga, bet pirmajā dienā (20h ledusskapī) bija svaiga un mīksta. Bet tas nemaina šos gardos kaloriju tūkstošus un lielo gandarījumu par paveikto darbu!

Vai esi kādreiz kādam cepusi kūku?
xoxo, Lienya

2 komentāri:

  1. Izskatās ļoti garšīgi, malacis!
    Kūku laikam esmu cepusi ne vairāk kā divas reizes, parasti taisu banānmaizi, kēksiņus, cepumus utt.

    AtbildētDzēst
  2. mmm, izskatās gardi! Es vēl izdekorētu ar mellenēm :)

    AtbildētDzēst